Din 1988 lucreaza la Regia Autonoma de Transport Bucuresti pe linia 69. Clara Voiculescu spune ca s-a obisnuit cu glumitele colegilor, mai ales ca este nascuta in 1969, iar semnul zodiei este tot 69.
Are 44 de ani si conduce prin traficul bucurestean un mastodont de cateva zeci de tone, dar nu vrea sa auda de masina familiei.
Clara Voiculescu a povestit pentru CANCAN.ro ca a ajuns din greseala la Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), dupa ce a fost refuzata la un alt loc de munca, dar nu regreta in niciun moment acest lucru. Chiar daca majoritatea femeilor din Regie conduc tramvaie, ea ne-a spus ca a preferat acest mijloc de transport, deoarece poate evita eventualele incidente in trafic.
De 20 de ani lucreaza pe linia 69
Referitor la linia pe care o conduce, Clara ne-a povestit ca deja nu mai aude glumitele colegilor de munca. “Au fost la inceput, dar de 20 de ani sunt pe aceasta linie. Sa va spun ceva, eu sunt nascuta in 1969, semnul zodiei este 69, eu fiind rac, iar acum conduc si pe linia 69”, ne-a spus razand soferita.
Intrebata daca acasa mai conduce, soferita ne-a spus raspicat ca nu, decat daca isi cumpara un troleibuz. “Aoleu, nu! Am permis din 1997 pentru aia mica, dar nu imi place sub nicio forma. Mi se pare prea mica pentru mine, m-am invatat cu asta”, ne-a spus Clara.
Un singur domn i-a dat flori
Clara ne-a spus ca de-a lungul anilor au fost si accidente, dar nu grave. Isi aminteste odata un baiat care a incercat sa plece de la discoteca, nu s-a asigurat si a vrut sa plece cu bara troleibuzului dupa el. De asemenea, ea isi aminteste si lucrurile frumoase. Ea ne-a spus despre un domn, care inca isi aminteste ce este acela respectul fata de soferii RATB, care ii da flori in fiecare an, de 1 si 8 Martie. Cat despre intamplarile haioase, soferita are multe de povestit.
Ea ne-a spus ca intr-o iarna, cand conducea un troleibuz articulat, un pasager s-a grabit sa ajunga la mijlocul de transport, dar usile s-au inchis prea repede si a cazut. “La acele troleibuze oglinzile erau altfel si nu prea vedeai usile, care se si inchideau foarte repede. Un barbat a alergat sa prinda troleibuzul, si-a facut avant pe o gramada de zapada, dar cand a sarit usile i s-au inchis in nas si s-a prelins pe jos. Am oprit si l-am luat in cabina sa se usuce”, isi aminteste, razand, soferita.
Traficul din Capitala: fiecare cu legea lui
Intrebata de traficul din Capitala, soferita ne-a spus ca este greu sa stai calm cand vezi ce se intampla in jurul tau. Clara Voiculescu a spus ca cele mai mari probleme ale sale au fost cu taximetristii si proprietarii de jeep-uri. “Mai explodam si noi, nu ai cum sa nu o faci, e traficul care este. In Bucuresti cel putin se circula…, dar fiecare are legea lui, taximetristii sunt o natie speciala, mai avem si smecherii cu jeep-uri, care iarasi au o lege proprie, inveti sa eviti. Iar cu iesitul pe geam, incercam sa ne abtinem, ca iesi pe geam si s-ar putea sa nu mai intri, cam asa se circula prin Bucuresti. De intrat nu a intrat nimeni peste mine, doar pumni in geam, in usa, injurii, dar nu pot sa spun ca sunt frecvente, dar exista”, ne-a mai explicat Clara.
Cele mai multe femei care lucreaza la RATB sunt vatmanite, iar Clara este printre putinele care a ales sa conduca un mastodont pe sase roti. “S-au vehiculat ideile acestea, ca ar fi mai usor pe tramvai, dar nu este. Mie nu mi-a placut tramvaiul este un vehicul pe care il manevrezi, dar in limita liniei, nu poti sa faci stanga dreapta, nu poti sa eviti, nu poti sa facei nimic, esti legat de maini si de picioare”, ne-a povestit Clara Vasilescu. (Sursa foto forumtrenuri.com )(Alex Saulea)